گوشنا

گوش شنوای من و شما

پوشیدگی فرهنگی

ما را چه شده است که این گونه گستاخ و بی پروا، نه تنها به آموزه های اسلام و دیگر ادیان توحیدی بی اعتناء شده ایم، بلکه پیشینه چند هزار ساله فرهنگ ریشه دار و آزرمگون ایرانی را پیش پای شهوت و شکم قربانی کرده ایم؟! در سخنان روزمره مردم و در شوخی ها و جدی های دنیای واقعی و مجازی، درس خوانده های پر نخوت ما، جوک های تهوع آور جنسی به راحتی، به زبان می آید وبه سرعت و افتخار برای دیگران فرستاده می شود!
از دین نگوییم که قربانی اصلی این سیه بازار تزویر و نفاق است. از تخت جمشید یاد کنیم که با آن همه پهناوری و عظمت و هزارها نقش و نماد عزت آفرین، یک مرد و زن نیمه برهنه را به تصویر نکشیده است.و از شاهنامه حکیم فردوسی، که در 60 هزار بیت رسا و زیبایش، کلام را به بی عفتی نیالوده است. غریزه جنسی، نعمت بزرگ خداوند است تا تنها در محدوده رابطه شرعی، پایدار و عاشقانه زن و شوهر، محبت خدایی آنها را گرم و عمیق تر کند و با توالد و فرزند آوری نسل بشر را برای آبادانی زمین و زمان و اخلاق و معنویت پا برجا سازد. حیف این چشمها -که آینه روحند - نیست که بر اندام نامحرمی خیره بمانند و بذر حسرت و بی میلی به مستوره درون خانه را در زمین وجودمان بپاشند؟

پوشیدگی فرهنگی

در مطالعه باب 22 جلد 51 کتاب بحارالانوار که درباره مدعیان دروغین بابیَت حضرت حجت علیه السلام است. دو نکته توجه ام راجلب کرد: یکی این که بردگان شهوت ، وقتی می خواهند از راههای خلاف دین و قانون و اخلاق، بی بند و باریهای خود را تئوریزه کنند و به خورد عوام بدهند، اولین چیزی را که جایز می شمارند، آزادی جنسی، همجنس گرایی و حتی ارتباط بامحارم است(بحار ج51ص318)
و ثانیا نقطه مخالف آنها، تربیت شدگان مکتب نورانی اهل بیت (ع) چه حساسیتی دارند تا بنان و بیان خود را آلوده به توضیح مطالب جنسی نکنند.
شیخ طوسی، دانشمند بزرگ شیعه که دو کتاب از چهار کتاب معتبر شیعه از تالیفات اوست، وقتی در کتاب "غیبت" خود درباره "شلمغانی"یکی از مدعیان دروغین بابیَتِ امام زمان مطلبی می نوسید . با کلامی متین پر حیاء به کوتاهی اشاره می کند:
او داستان های زشت و کارهای افتضاح آوری دارد که من کتاب خود را با ذکر آنها آلوده نمی کنم .(ج 51 ص373) به راستی بعد از هزار سال، کدام یک از این دو انسان و دو رویکرد، در تاریخ بشریت چهره پر فروغی دارند؟ به خدا خیلی دیر شده است! بیایید در خلوت و جلوت، در دنیای واقعی کوچه و بازار و در شبکه های پرنفوذ دنیای مجازی، مانند بزرگان دین و فرهنگمان، مستوری را بر مستی، حیاء را بر بی شرمی و عفت کلام را بر هرزه درآیی و بی بند وباری ترجیح دهیم.
سلام
نظریه مجله فرانسویی نمی تواند سندیت داشته باشد. اکثر افرادی که عمل زیبایی انجام می دهند از نظر مادی مشکلی ندارند و عملاً تعداد زیادیی نیستند و آنها نمی توانند نماینده قشر اکثر باشند. اما می توان گفت مصرف کالاهایی آرایشی زیاد است.
گرچه درسته جامعه از مفهوم حقیقی دور شده است.
پنجشنبه ۱۷ خرداد ۹۷ , ۰۸:۵۷ سارا سماواتی منفرد
سلام
من فکر می کنم شاید هم اشتباه باشه این موضوع بر می گردد به دولتی شدن فرهنگ و به تبع آن سیاسی شدن فرهنگ که با توجه به بی اعتباری دولت ها به معنی عام در یکصد سال اخیر فرهنگ عمومی در جهت مخالف سلیقه حاکم حرکت می کند و از طرفی رواج بی شعوری در کشور و فقر فرهنگی از پایه که مهمتر از قبلی هست.
همین اتفاق اخیر دردبیرستان معین منطقه 2 تهران راببینید کی فکر می کردم شاهد چنین اتفاقاتی در آموزش و پرورش کشور که که فکر کنم مهمترین رکن فرهنگی هر کشوری هست باشیم.

از این ها بگذریم نماز و روزهاتون قبول
ایامتان شیرین
خوب این قضیه میتونه یک سری مسائل بررسی کند
اول چه مساتی پشت پرده وارادت بی رویه لوازم ارایش هستن
دوم.چه کسانی مروج استفاده لوازم ارایش هستن
و سوم چرا دختران سر زمین من فکر می کنن بدون اوازم ارایش نمی توانند بیرون بیان از خانه
به نظر من راهکار این امر مستلزم یک فرهنگ سازی بزرگ عظیم هست
ب

دقیقا همینطوره
بسیاری از صحبتهای رکیک در برنامه های اجتماعی دیده میشه که اصلا در شان یک انسان نیست
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ
گوشنا مخفّفِ "گوش شنوا" هست؛
عاشق نوشتن هستم؛
از سال1375 می‌نویسم و از سال1384 تاکنون، نوشتن و تولید محتوا را در وبلاگ دنبال می‌کنم.
از اینکه یادداشت‌های مرا می‌خوانید، سپاسگزارم.
Designed By Erfan Powered by Bayan